Forældresamtaler

Vi inviterer jer til følgende individuelle samtaler om jeres barns udvikling og trivsel:

• 3-måneders samtale: Når barnet har gået i institutionen i ca. 3 måneder, inviterer vi til en samtale om barnets trivsel, gensidige forventninger med mere.
  • 3-års samtale: Vi inviterer til forældresamtale i det år, barnet fylder 3 år. Her gennemgås bl.a. 3-års sprogvurderingen.
  • 5-års samtale: Afholdes i efteråret det år, jeres barn fylder 5 år. Her afklarer vi sammen, om der er særlige områder, vi skal arbejde med for at gøre barnet helt skoleparat. 5-års sprogvurderingen gennemgås.
  • Før-skole-samtale: I foråret inden barnet skal videre til fritidshjem, er der mulighed for en sidste forældresamtale. Her vil vi samle op på evt. aftaler og fokusområder fra 5-års samtalen.

Derudover er det altid muligt at bede om en samtale med personalet. Og personalet kan altid bede om en samtale med jer for at drøfte en evt. bekymring for jeres barns udvikling og trivsel. Ved forældresamtaler ift. børn i udsatte positioner, børn, vi oplever har brug for ekstra opmærksomhed, eller børn, som vi eller forældrene har en bekymring for, kan vi benytte metoden Signs Of Safety (SOS). SOS er en metode, der fordrer et tæt samarbejde mellem pædagoger og forældre om det enkelte barn.