Fødselsdage

Det er altid dejligt, når forældrene ønsker at tage noget med og bidrage til festen, når barnet fejrer fødselsdag i institutionen eller derhjemme. I løbet af året er der mange fødselsdage, og vi ønsker derfor at fødselsdagene markeres på anden vis end ved søde sager. Alternativer til søde sager er f.eks.:
• Frisk frugt eller grøntsager
• Kardemommeboller bagt sammen som en mand eller kone med flag
• Tørret frugt
• Bananpandekager uden tilsat sukker
• Æblesnegle
• Osv., så længe det ikke er sødet med raffineret sukker.

I stedet for mad kan forældrene også altid tage en lille ting med til børnene. I en travl hverdag, har forældrene også mulighed for og i god tid, at bede vores køkkenpersonale om at bage fødselsdagsboller til deres barn til uddeling på stuen.

Vi holder gerne fødselsdag for barnet i Østen For Solen. Vi dækker op med dug og flag.

I kan også invitere os hjem til fødselsdag. I kan inviterer hele stuen børn, kun børnehavebørn eller kun vuggestuebørn. Det er selvfølgelig med forbehold for antal børn og situation på stuen/i huset, så det vil altid være op til personalets vurdering, hvad anbefales i givende situation.

Typisk kan vi bedst komme i tidsrummet 9.30-11.30, og så spiser vi gerne frokost hos jer. . Aftal nærmere med stuens personale.

Derudover hvis I forældre ønsker at invitere fx en bestemt vennegruppe, en gruppe efter køn eller på tværs af stuerne, bedes dette foregå PRIVAT og ikke i Østen for Solen. Papirinvitationer o.lign. må ikke medbringes i Østen for Solen.

Grunden til vi har denne fødselsdagspolitik er, at vi dagligt arbejder med inklusion, og vi skelner ikke mellem køn.